پلاک برنجی و پلاک استیل چگونه ساخته میشوند

پنجشنبه 13 مرداد 1401
9:37
نشانه ساز

پلاک برنجی و پلاک استیل چگونه ساخته میشوند

پلاک برنجی به علت رنگ طلایی و ظاهر جذابی که دارد از آن برای زینت بخشی به محیط نیز استفاده می‌کنند.روش ساخت پلاک برنجی شبیه بج سینه می‌باشد. متناسب با نوع سفارش روش‌های متفاوتی برای ساخت مارک و پلاک برنجی وجود دارد. رایج‌ترین شیوه ساخت این نوع پلاک اسیدکاری یا همان خوردگی فلز است. پس از ایجاد خوردگی برروی سطح فلز می‌توان با رنگ‌های مختلفی بر روی قسمت خورده شده مفهوم موردنظر خود را حک کرد. رنگ مورد استفاده برای حک بر روی پلاک فلزی غالبا مشکی است. استفاده از آلیاژ برنج مرغوب باعث کیفیت بیشتر پلاک می‌شود.

کار در شرکت نشانه ساز به این گونه است که ابتدا کار توسط مشتری ثبت سفارش می شود ، سپس تیم طراحی کار طراحی خود را شروع می کند. پس از طراحی و تأیید کار توسط مشتری ، کار برای اجرا به کارگاه شرکت نشانه ساز ارسال می شود.

ابتدا کار در کارگاه مورد آنالیز و بررسی دقیق قرار می گیرد . برای ساخت پلاک برنجی از روش ریخته گری با برنج استفاده می شود. برنج در دمای بالا ذوب میشود تا بتوان آن را در با ریختن در قالب های ساخته شده به شکل طرح مورد نظر ریخته میشود و با استفاده از حوضچه آب سرد مایع مذاب ریخته شده در قالب را به سرعت سرد می کنیم تا طرح قالب بر روی مایع مذاب شکل بگیرد. پس از إتمام کار بج سینه یا پلاک برنجی ساخته شده را برای به دست آوردن شکل نهایی آن را سمباده می زنن . پس از انجام مراحل بالا چنانچه طرح نیاز تأیید شده دارای رنگ باشد ، کار برای رنگ آمیز وارد قسمت دیگری از کارگاه میشود. پس از رنگ آمیزی سفارش مورد نظر ، کنار گذاشته می شود تا رنگ آن خشک شود و تحویل مشتری گردد.

پلاک استیل

پلاک استیل با روش خوردگی بر روی ورق آن به وجود می‌آید. در این روش نخست قسمت‌هایی از ورق استیل که باید بر روی حکاکی شود را با اسید از بین می‌بریم. سپس با استفاده از هر رنگی که مایل باشید می‌توان قسمت های حک شده را رنگ کرد. به علت رنگ ظاهری استیل و سطح براق آن و به علت جلب توجه بیشتر اغلب با استفاده از رنگ‌های تیره سطح مورد نظر را رنگ آمیزی می‌کنند. سپس با استفاده از حرارت کوره رنگ را بر روی پلاک ثبت خواهند کرد. امکان حک لیزری نیز بر روی پلاک استیل وجود دارد. به طور کلی پلاک استیل به خاطر درخشندگی و سطح براق آن نمای بسیار مناسبی دارد.


[ بازدید : 21 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
بج سینه یک نشان کوچک غالبا فلزی است که صاحبان برندها برای یکسان سازی پوشش و معرفی مجموعه خود از آن استفاده می‌کنند. این وسیله برروی البسه مختلف مانند کت ( آقایان) یا مقنعه (بانوان) و … وصل می‌شود.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی و ساخت انواع بج سینه، تندیس، مدال، مارک، لیبل و پلاک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]